A különféle ágazatban működő és versenyző cégek nagyon eltérőek lehetnek, ugyanakkor vannak hasonlóságok is, amelyek globális trendként is megjelennek. Ilyen ismérvek például a magasfokú specializálódás, a költségbeli és időbeli hatékonyság maximalizálása, valamint a szervezetfejlesztés professzionalizálása. Többek között ezek a törekvések keltették életre a munkaerő-közvetítés nagymértékű keresletét.
Manapság specifikus, színvonalas szolgáltatások szerveződnek eköré. Ez lényegében egy kiszervezésen alapuló üzletág lett, hiszen korábban a munkaerő-közvetítést maguk a termelő cégek végezték a humán erőforrás osztályukon keresztül. Mostanra viszont külön szervezetek foglalkoznak kizárólag ezzel a feladatkörrel, ami jelentős terheket vesz le a megbízó cégekről, ezáltal megtakarítva számottevő költséget, időt és emberi erőforrást. Ráadásul a munkaerő-közvetítés kiszervezésével lehető válik a termelésre és alaptevékenységre irányuló magasabb szintű koncentráció, továbbá a fokozottabb profit-orientáció.
A munkaerő-közvetítésnek összességében négy fő tevékenységi köre van: szervezés, toborzás, kiválasztás és konzultáció. Ezen belül pedig a következő fő feladatokat látják el:
- partneri kapcsolatok kiépítése
- álláslehetőségek összegyűjtése, tematizálása, meghirdetése
- a beérkezett jelentkezések feldolgozása
- a jelentkezők előzetes szűrése, majd rangsorolása
- személyes interjúk és tesztek elvégzése
- kiválasztott jelöltek és a partnerek összehozása
- szerződéskötések
Mindezeken túl a munkaerő-közvetítés magában foglalja a munkaerő állomány adatbázisokban történő folyamatos feldolgozását annak érdekében, hogy a közvetítés akár a toborzás-kiválasztás kikerülésével, közvetlenül megvalósulhasson.