Az egyetem éveiben gyakran fogy a hallgatói finanszírozás, és növekszik a gyakornoki vagy elhelyezkedési kényszer. Ám ilyenkor sem szabad pánikba esni. Lehetséges, hogy ezek a bölcs szavak nem csak abban segíthetnek, hogy megoldást találjon bevételeinek növelésére, hanem releváns munkatapasztalatok megszerzését is lehetővé teszi a diákmunka ajánlásával.
Az egyetemek gyakran több száz hallgatót vesznek fel részmunkaidős vagy ideiglenes diákmunkára. Ezek a lehetőségek az egyetemi létesítményekben, például a könyvtárban való munkavégzéstől a hallgatói tájékoztatási tevékenységek támogatásáig terjednek. Az ilyen típusú szerepeket pedig általában az egyetemi karrieroldalakon hirdetik meg. Ha azonban nem talál ilyen diákmunkát az interneten, akkor érdemes proaktívnak lenni, és felvenni a kapcsolatot a hallgatói jóléti és támogatási szervekkel.
Diákként nagy valószínűséggel követi társait a közösségi média platformokon, például az Instagramon és a Facebookon. Ezek a platformok és követők nagyon kívánatosak a fiatal vagy hallgatói célközönséggel rendelkező márkák számára. Ha történetesen erős jelenléte van a közösségi médiában, bizonyos esetekben a vállalatok még azért is fizetnek, hogy egy diák minden héten hirdetést tegyen közzé, így mondhatni ez egy kiváló diákmunka lehetőség.
Továbbá egyetemi hallgatóként rendelkezik azzal az oktatási háttérrel és rugalmassággal, hogy részmunkaidős oktatási szolgáltatásokat kínáljon. Ezek a szerepek különösen érdekesek lesznek mindazok számára, akik tanári karriert terveznek, gyermekekkel vagy kiszolgáltatott emberekkel foglalkozva. Az oktatóközpontok folyamatosan toboroznak hallgatókat, így ez a fajta diákmunka érdekes lehet azok számára, akik ez iránt érdeklődnek.